Po co mi SEO, czyli 5 powodów dlaczego warto się pozycjonować.

Po co mi SEO, czyli 5 powodów dlaczego warto się pozycjonować.

SEO (z ang Search Engine Optimalization) to coraz ważniejsze narzędzie do promowania oraz zwiększania ruchu na stronie www. Dzięki wykorzystaniu optymalizacji strony internetowej można dostosować kod serwisu do algorytmu wyszukiwarki i poprawić swój wynik na liście wyszukiwania – na ważne i interesujące nas frazy kluczowe.
SEO jest częścią marketingu zintegrowanego (co to jest marketing zintegrowany?) i zyskuje coraz większą popularność obok Google Adwords czy mediów społecznościowych. Naturalnie skoro mamy już stronę, to warto, aby ktoś na nią zajrzał – a popularność strony przekłada się na większą liczbę odwiedzić na witrynie – a odwiedziny na konwersję, czyli zakup lub kontakt. Obecnie klienci szukają informacji o produktach i usługach głównie przez Google. Dlatego też sieć jest podstawowym miejscem, gdzie można pozyskiwać nowych klientów. Mimo to wciąż wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak duże znaczenie ma SEO. A szkoda!

1. SEO przyciąga klientów do strony internetowej

Zdecydowana większość klientów poszukiwanie produktów czy usług rozpoczyna od wyszukiwarka internetowej (w 97% jest to Google.pl). Dlatego też oprócz ładnie wykonanej, estetycznej strony www liczy się widoczność w sieci. Dzięki wysokiej pozycji w wyszukiwarce strona jest łatwa do odnalezienia, co przekłada się na większą ilość odwiedzić, a tym samym wzrost liczby potencjalnych klientów.

2. Większy ruch generuje większy zysk

Pozycjonowanie (SEO) zwiększa pozycję strony na liście wyświetleń. Im więcej osób daną stronę odwiedza, tym większa szansa, że wśród nich znajdą się przyszli klienci. Im wyżej jest strona w rankingu, tym więcej osób ją zna i odwiedza. Przekłada się to z reguły na wyższe zyski dla właściciela sklepu czy firmy.

3. SEO zwiększa rozpoznawalność strony, co wpływa na wzrost zaufania klientów

Promowanie strony www odbywa się przede wszystkim za pomocą właściwych dla danej branży słów i fraz kluczowych. Dzięki nim witryna znajduje się na wyższej pozycji na liście wyszukiwania. Dlatego też na stronie opłaca się publikować różnego rodzaju artykuły eksperckie lub stworzyć firmowego bloga. Firma, która uchodzi za profesjonalną czy osoby posiadające wiedzę ekspercką ze swojej dziedziny są przez klientów uważane za godne zaufania i wiarygodne.

4. SEO nie wymaga wcale znacznych nakładów finansowych

Okazuje się też, że wbrew powszechnie panującej opinii, klasyczne usługi SEO wcale nie wymagają znacznych nakładów finansowych. Jednak trzeba przy tym uważać decydując się na skorzystanie z usług agencji. Przede wszystkim trzeba unikać ofert “pudełkowych”. Każda strona jest inna, ma swoją stronę i charakter działalności. Dlatego też pozycjonowanie powinno być dopasowane do jej potrzeb.

5. SEO staje się coraz popularniejsze

Warto przy tym pamiętać o tym, że konkurencja nie pozostaje w tyle. Obecnie na rynku powstaje wiele nowych firm, które stawiają na mocne działania marketingowe z pozycjonowaniem na czele. Nawet jeśli dana strona jest na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, to jednak za jakiś czas jej miejsce może zająć inna. Trzeba o tym wiedzieć i nie dać się wyprzedzić konkurencji. Optymalizacja stron www to już w zasadzie konieczność w przypadku firm, którym zależy na rozwoju i promowaniu się w Internecie.