Czy content marketing wciąż jest skuteczną formą promocji?

Czy content marketing wciąż jest skuteczną formą promocji?

 

Proces tworzenia i rozpowszechniania cennych informacji w celu wzmocnienia i rozpowszechniania marki nie jest niczym nowym. Wiele firm, w tym głównie producenci żywności, zapoczątkowali tę formę marketingu już na początku XX wieku, udostępniając klientom darmowe przepisy kulinarne na opakowaniach swoich produktów.

Ewolucja content marketingu

W XXI wieku content marketing ewoluował do punktu, w którym producenci mogą bardzo łatwo rozpowszechniać treści w internecie. Szybko stał się integralnym i bardzo ważnym elementem marketingu zintegrowanego w sieci, jako doskonałe źródło wartościowego i tematycznego linkowania używanego w procesie pozycjonowania/SEO.

Nadejście ery cyfrowej przyniosło korzyści konsumentom, którzy za pomocą prostego wyszukiwania w przeglądarce internetowej, mogą szybko uzyskać dostęp do nieograniczonej ilości treści na każdy temat. Im więcej firm tworzy treści, by wykorzystać tę potrzebę informacji (i podnieść świadomość marki), coraz bardziej zauważalne staje się większe zainteresowanie publikacją i konkretnymi produktami czy usługami.

Fakt, że każdy ma możliwość publikowania, nie oznacza, że każdy robi to dobrze.
Niektóre taktyki content marketingu są już martwe lub umierają. Techniki, które niegdyś były dobrym sposobem na zdobycie odbiorców publikowanych treści, nie są już skuteczne. Nagłówki używane jako przynęty takie jak np. „nie uwierzycie temu, co ten produkt potrafi…” albo “Zarabia 1000 zł dziennie od kiedy dowiedział się że…” to zwyczajny clickbait i straciły zaufanie większości odbiorców.

Nie zapominajmy też o słowach kluczowych, stworzonych wyłącznie po to, by pozycjonować je pod kątem określonych haseł, zamiast dostarczać odbiorcom wartościowych treści na tematy, do których się odnoszą. Na szczęście, gdy zwiększyła się ilość treści w internecie, algorytmy Google stały się bardziej wyrafinowane w ustalaniu priorytetów dobrze napisanych, wnikliwych i przydatnych treści.

Tak więc przy większej konkurencji, nacisku na jakość i techniki, które nie są już skuteczne, nie ma wątpliwości, że podejście stosowane przez niektóre firmy w swoich działaniach marketingowych, nie przynosi już pożądanych korzyści.

Efektywne techniki content marketingu

Marki mogą nadal docierać do odbiorców w zagraconej przestrzeni online. Przedstawione poniżej techniki są aktualnym sposobem na skuteczną promocję. Dowodzą, że przy odpowiednim podejściu, content marketing jest wciąż efektywny i korzystny.

Koncentracja nad jakością treści, a nie nad jej ilością. Treść do ważny element pozwalający dobrze zoptymalizować stronę internetową, ale powinna być ona warta znalezienia. Zamiast tworzyć obszerny, bezwartościowy tekst w nadziei na zwiększenie widoczności witryny i ilości jej odwiedzin, warto przyjąć filozofię „mniej znaczy lepiej”, która  zapewni, że treść będzie miała wartość merytoryczną. Warto dołożyć starań i stworzyć artykuł wysokiej jakości na ponadczasowy temat związany z branżą oraz unikać ogólników.

Wreszcie, bardzo ważne jest poznanie potrzeb potencjalnych klientów poprzez skupienie się na ich problemach, pytaniach i wątpliwościach. Udzielanie odpowiedzi na te pytania w swoich treściach stało się kluczową techniką content marketingu.

Podsumowując – content marketing, choć przeszedł sporą metamorfozę, wciąż jest jedną z bardziej skutecznych form promocji.

Content marketing jest jedną z integralnych częśći naszej oferty SEO – jeśli chciałbyś się przekonać jak porządnie i jakościowo prowadzić taką kampanię – skontaktuj się z nami! :)