
Poprawienie pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach to cel większości ich właścicieli. Algorytm Google ma jednak swoje tajemnice, a na dodatek ulega częstym modyfikacjom. Powoduje to potrzebę ciągłych aktualizacji metod pozycjonowania i bycie na bieżąco ze wszystkimi aktualnymi wymogami wyszukiwarki. Właściciel witryny może czasami samodzielnie poprawić jej pozycje, ale na dłuższą metę konieczne są wiedza i doświadczenie usprawniające cały proces. Powinien on być przeprowadzany przez profesjonalistów – wtedy uzyskuje się największe szanse na sukces.
Dlaczego warto robić SEO?
Pozycjonowanie, SEO oraz inne dobrodziejstwa marketingu zintegrowanego w sieci warto wdrażać z wielu powodów. Choć część firm nadal preferuje metody takie jak Google Ads, czy reklamę na Facebooku to nie ulega wątpliwości, że to SEO daje najlepsze rezultaty, ponieważ będą one długofalowe i zazwyczaj w ogólnym rozrachunku najtańsze i najstabilniejsze. Uzyskujemy też możliwość budowania wizerunku firmy poprzez pozycjonowanie na długi ogon (ang. long tail). Polega ono na tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści na stronę, optymalizacji technicznej SEO oraz linkbuildingu. Gdy jedna z podstron znajdzie się na wysokiej pozycji, prawdopodobnie pozostanie na niej przez długi czas, zapewniając stały dopływ nowych użytkowników z kanału organicznego. To z kolei może przełożyć się może na zyski dla firmy.
Mit taniego i bezpłatnego pozycjonowania
W niektórych kręgach istnieją jeszcze mity mówiące o tym, że pozycjonowanie jest darmowe, każdy je może robić sam, a oferta abonamentowa rzędu 300zł miesięcznie będzie w zupełności wystarczająca. To oczywiście mit, który można śmiało obalić biorąc pod uwagę poniższe fakty:
- Specjalistyczna wiedza wymaga lat doświadczenia zdobywanego empirycznie,
- Optymalizacja techniczna serwisu to długie godziny rzetelnego poprawiania kodu i ustawień,
- Wartościowe linki kosztują od 50 zł wzwyż za sztukę,
- Wartościowe treści pisane przez copywritera to również zauważalny koszt,
- Narzędzia monitorujące, analityczne, audytujące i inne również nie są tanie,
- Praca specjalisty SEO, specjalisty od social media, liknbuildera i copywritera to także istotny element układanki.
Co zatem zrobić, jeśli mamy przed sobą ofertę pozycjonowania za darmo lub w podejrzanie niskiej cenie? Zastanowić się dwa razy z czego wynika taka „promocja” i czy oby na pewno nie narażamy się na SPAM.
Czy zatem pozycjonowanie musi kosztować krocie?
Też nie. Zbilansowana i rzetelna oferta kompletnego marketingu zintegrowanego nie musi rujnować Twojego budżetu. W rzeczywistości profity, jakie otrzymamy z tych działań zależą w dużej mierze od tego, komu je powierzymy i jak rzetelna oraz zgodna ze standardami wyszukiwarki będzie to usługa. Na rynku czasami pojawiają się co prawda agencje, które nie świadczą wysokiej jakości usług, ale zawsze możemy poczytać opinie w internecie lub zasięgnąć rady na jednej z grup branżowych w social media. Pozycjonowanie wcale nie musi być drogie. Wszystko zależy od dobrego briefu, jednolitych oczekiwań klienta, konkurencji z jaką mamy do czynienia no i zakresu fraz kluczowych, na które aspirujemy.
Jedno jest pewne – bezpłatna, całkowicie niezobowiązująca wycena i oferta nikomu jeszcze nie zaszkodziła 🙂 Zapraszamy!