Marka, brand – dlaczego jest taka ważna?

Marka, brand – dlaczego jest taka ważna?

Zarządzanie marką jest zagadnieniem podejmowanym w obszarze marketingu od dłuższego czasu. Marka jest bardzo istotnym instrumentem komunikowania się przedsiębiorstwa z nabywcami. Ma duże znaczenie, jeżeli istnieje potrzeba wyróżnienia produktu spośród produktów konkurencyjnych – zwłaszcza w internecie.

Marka generuje korzyści dla właściciela i dla odbiorcy, czyli użytkownika. Istotne znaczenie marki polega na wytworzeniu zaufania konsumenta do produktu i producenta. Dobra marka jest łatwo identyfikowana, dzięki czemu zakupy są łatwiejsze, marka dostarcza satysfakcji psychologicznej i podnosi prestiż, zapewnia konsumentom stałej jakości nabywanego produktu oraz zapewnia podobną jakość, bez względu na to gdzie produkt jest kupowany.

Natomiast producentowi marka umacnia pozycję firmy na rynku wśród inny produktów, aktywizuje i ulepsza proces sprzedaży, dzięki zaufaniu do produktu markowego, pozwala rozszerzać oferowaną grupę produktów i zwiększa sprzedaż przez preferowanie oznaczonego produktu oraz gwarantuje lojalność nabywcy wobec produktu oznaczonego tą marką. Świadomość marki pozwala kreować i utrzymywać jej pozytywny wizerunek w umysłach konsumentów. Dzięki temu można skutecznie sprzedać swoje produkty i usługi. Dobra jakość marki to wierna grupa klientów i wysoka reputacja.

Prawidłowo dopasowana nazywa, adres strony www, logo i nazwa marki muszą być skierowane do odpowiedniej grupy docelowej, żeby prawidłowo zbudować świadomość marki. Silna marka musi być unikatowa i na stałe utrwalić się w umysłach konsumentów.

Stabilną, rozpoznawalną i silną markę najlepiej budować poprzez marketing zintegrowany w sieci, czyli SEO i SEM.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami.